گردهمائی مسئولین دفاترنظام فنی روستایی با رئیس و هیئت مدیره سازمان و مسئولین اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هتل بادله شهرستان میاندرود

09 / مهر/ 1392

 

 

گردهمائی مسئولین دفاتر نظام فنی روستایی با رئیس و هیئت مدیره سازمان و مسئولین محترم اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران ...

 

 

گردهمایی دفاتر نظام فنی روستایی سراسر استان که در هتل بادله شهر ستان میاندرود با حضور کلیه مسئولان دفاتر نظام فنی روستایی ، مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ورئیس هیات مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان استان مازندران برگزار شد .

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان مازندران مهندس جعفری با تاکید براجرای صحیح نظارت و طراحی با اقلیم و معماری مازندران در روستاهای استان ، اظهار داشت : کیفیت نظارت براجرای ساختمان ، بررسی کیفی فرآورده های ساختمانی و به کارگیری نیروهای متخصص و دارای صلاحیت در بخش ساختمان می تواند نقش موثری در افزایش عمر ساختمان ، استفاده بهینه از مصرف انرژی ، تغییر سیمای معماری ساختمان و سنخیت آن با فضای طبیعی و اقلیم مازندران داشته باشد .

 

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان مازندران به تعامل سازنده با مسئولین امر در استان به خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درجهت پیشبرد و اهداف سازمان اشاره کرد و بیان داشت : در خصوص مناسب سازی و معماری منظر در روستاها بر این باوریم که حوزه فعالیت طراحان دارای صلاحیت را با احداث دفاتر طراحی مشغول به کارنماییم که در این راستا حوزه نظارت وطراحی در عین تعاملات سازنده حرفه ای ، هریک در جهت پیشبرد اهداف و اجرای قانون مهندسی ساختمان قدم برمی دارند .

 

مهندس جعفری از صدور دفترچه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان به کمک سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران خبر داد و تاکید کرد : در راستای اجرای مقررات ملی و کنترل ساختمان مقرر گردید ، ساختمانهایی که دارای پروانه ساختمانی باشد دفترچه ای تحت عنوان مجموعه نکات فنی واجرایی که تعهدات پیمانکار و مالک ، تهیه و همراه با شناسنامه فنی وملکی ساختمان ، که دارای اطلاعات وسیعی در خصوص اطلاعات ثبتی و ملکی ، حدود اربعه زمین ، مشخصات کالبدی فضاهای ساختمان و اطلاعات اشخاص مسئول طراحی و اجرا ساختمان و نیروی انسانی دارای کارت مهارت فنی مسئول در اجرای ساختمان ، کنترل تاسیسات مکانیک در آن گنجانده شده است و نظرات طراحان وناظرین و سایر مشخصات ساختمان به شکل وسیعی درآن نظر خواهی و کنترل شود .

 

مهندس جعفری ادامه داد : امیدواریم حوزه فعالیت کاردانها با ابلاغیه وزارت محترم در شهرهای زیر 50 هزار نفر براساس صلاحیت تعریف شده انجام پذیرد و در حوزه اجرای نیز همکاران متقاضی اجرا بتوانند در سطح استان فعالیت گسترده تری داشته باشند .

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان ضمن تشکر از مسئولین صدور پروانه ساختمانی در حوزه دهیاری ها و بخشداری ها ، خواستار همکاری بیشتر در این راستا شد.


 

 

نظام کاردانی استان مازندران
مازندران - ساری - بلوار پاسداران - جنب سازمان حج و زیارت استان - ساختمان شهر آرا - طبقه سوم - سازمان نظام کاردانی ساختمان استان مازندران کدپستی : 14884-48149 فکس : 33347329-011 011-33349061, 011-33348135